in

Vrouwen verdienen meer dan mannen in nieuwe monopoliespel

Een van de bekendste bordspellen ter wereld, Monopoly, komt met een nieuwe versie waarin vrouwelijke spelers meer geld krijgen dan hun mannelijke tegenstanders. Ms. Monopoly zou het eerste spel ooit zijn waarin dat het geval is, aldus de Amerikaanse spel- en speelgoedfabrikant Hasbro.

Dus we kunnen het eigenlijk labelen als een soort feministische variatie van het spel waarbij vrouwen beginnen met 1900 Monopoly-dollars, terwijl mannen slechts 1500 dollar in hun zak mogen steken. Ook krijgen de ladies 240 dollar als ze de start passeren terwijl de guys het met 200 dollar moeten doen.

Dit is was de fabrikant Hasbro te vermelden heeft over het spel inclusief de trailer die daarbij hoort:

MEET MS. MONOPOLY! Hasbro, Inc. is introducing the first-ever game in the Monopoly franchise that celebrates women trailblazers. Ms. Monopoly gives new meaning to the franchise, as properties are replaced by groundbreaking inventions and innovations made possible by women throughout history. From inventions like WiFi to chocolate chip cookies, solar heating and space station batteries, Ms. Monopoly celebrates everything from scientific advancements to everyday accessories – all invented by women. Ms. Monopoly was created to inspire everyone, young and old as it spotlights women who have challenged the status quo. To celebrate the launch, Hasbro surprised three young female inventors and entrepreneurs.

Dat vrouwen meer geld krijgen dan mannen om mee te beginnen en langs start is niet het enige verschil. In het nieuwe spel kan je geen ontroerend goed kopen maar investeren in uitvindingen van vrouwen. Dus je kan investeren in WiFi, chocoladekoekjes, kogelvrije vesten en de vaatwasser (lol).

Het vingerhoedje of de hoge hoed zijn vervangen door een notebook, pen, halter, vliegtuig, glas of de witte hoed van mevrouw Monopoly. Daarnaast is de gevangenis er nog wel en de toevalskaarten zij er ook niet vervangen.

Vrouwen zijn echter niet blij met het geheel en hebben kritiek geuit op het nieuwe spel en idee via social media: