in

Twee twintigers uit Twente verlamd door lachgas

Overmatig gebruik van lachgas heeft mogelijk blijvend letsel veroorzaakt bij jonge Twentenaren. Twee twintigers zijn met een gedeeltelijke dwarslaesie in ziekenhuis MST beland. De vraag is of ze er helemaal bovenop komen.

Een van ze deed maar liefst 100 ballonnen per dag. Dat meldt het AD op hun website vandaag.

Het meest recente geval was van enkele weken geleden. Een jongen kon zijn bed niet meer uit. Hij had minder kracht in zijn benen, een verdoofd gevoel in het onderlichaam tot aan de navel, verdoofde vingertoppen en tintelingen in zijn handen.

De afgelopen 2,5 jaar zijn bij acht revalidatiecentra in Nederland dertien patiënten behandeld met een incomplete dwarslaesie als gevolg van lachgas.

Zeer waarschijnlijk zijn er een HOOP mensen geweest die naar het ziekenhuis moesten voor een vitamine B kuur. Gelukkig komen een hoop mensen er vroegtijdig achter dat iets niet helemaal pluis zit. We kunnen wel 10 gevallen noemen vanuit onze directe omgeving hier in Amsterdam wat zo een kuur betreft.

Lees ook: Olivia (24) raakte verlamd door “maar” 15 ballonnetjes per week

We gingen een aantal weken geleden viral met een artikel over een chick waarbij we het woordje “MAAR” gebruikten in de titel van dat artikel. Daar kregen wij echt heel veel kritiek op. Mensen geloofden het ook niet dat er mensen zijn die er 15 tot 100 per dag doen.

Bron: AD



CheckDit: Voor mensen die hun iPhone steeds laten vallen

Gigantische kater genaamd “Big Boy” is op zoek naar een Forever Home