in

Toekomst: Digitale Kledingstukken die Eigenlijk niet bestaan in het Echt

Eerder dit jaar gaf Richard Ma, een zakenman uit San Francisco, $ 10.000 uit aan een jurk dat gemaakt werd door The Fabricant, het eerste digitale modehuis ter wereld uit Amsterdam. Alleen is het dus zo dat de jurk alleen bestaat in de digitale wereld.

Digitale kleding is zo nieuw dat de meeste mensen er nog nooit van hebben gehoord, maar sommige experts denken dat ze ooit een bloeiende industrie zullen zijn.

Maar waarom zou iemand geïnteresseerd zijn in modieuze kleding die niet bestaat in de fysieke wereld? Als je ze niet kunt aandoen en ermee kunt pronken, wat is dan het punt? Nou, dat is wat ze zo interessant maakt, je kunt ze eigenlijk alleen laten zien op sociale media, in feite is dat eigenlijk het belangrijkste doel.

Wat vinden jullie van het geheel en het idee? Laat het aan ons weten via social media.

View this post on Instagram

Digitisation: Moving On From 20th Century Product Photography . I.T’s championing of digitally created fashion imagery is a timely industry-leading step away from 20th century depictions of apparel, says Amber Jae Slooten, Creative Director, The Fabricant. . “Digitisation helps clients to promote and visualise ideas without wasting unnecessary resources. 3D visualisation gives a multitude of possibilities on lighting, materials and backgrounds. With the virtual world yet unexplored, we have the visual means that will set brands apart from the overused film and photo-shooting techniques. It will truly take fashion into the 21st century.” . Jacket by @_julius7official and fabricated into virtual realm by @amberjaeslooten . #digitalfashion #thefabricant #3ddesign #fashionsingularity #fashionsustainability #clo3d #cinema4d #virtualfashion #futureoffashion #futureofwork #hyperreal #virtualtactility #digitalmaterials #digitaltextures @ithk

A post shared by The Fabricant (@the_fab_ric_ant) on

View this post on Instagram

@ithk Creative Director @davejamesreid quotes .  I’ve been very interested in the idea of the digitalisation of fashion for a while now and over the past few years, we’ve noticed an influx of work with 3D with the advent of VR, AR, accessibility of 3D software and general interest of designers to experiment with more than just a camera. . There’s a curiosity about how this digitalisation could be approached with such a physical industry as fashion and upon searching I came across the Fabricant who were really pushing the idea of this technology as both a practical, efficient option for designers as well as offering a different approach to how clothing can be presented and perceived. . Shoes by @alexandermcqueen . #digitalfashion #thefabricant #3ddesign #fashionsingularity #fashionsustainability #clo3d #cinema4d #virtualfashion #futureoffashion #futureofwork #hyperreal #virtualtactility #digitalmaterials #digitaltextures @ithk @amberjaeslooten

A post shared by The Fabricant (@the_fab_ric_ant) on


Kijken: Orkest probeert te spelen nadat iedereen Madame Jeanette Pepers knalt

Verras iemand met een Kaars dat de geur van een McDonald’s Cheeseburger of Nugget heeft