in

#Moneywise Campagne behoedt Consumenten voor Schulden rondom Feestdagen

Uit onderzoek blijkt dat we per huishouden jaarlijks gemiddeld 400 á 500 euro uitgeven aan het kerstfeest. Echter ontstaan veel financiële problemen volgens Calvin Ceder van Anti Incasso met name rondom de feestdagen.

Dagelijks vertegenwoordigt Ceder consumenten tijdens incasso geschillen. Om consumenten te behoeden voor schulden die juist tijdens de gezelligste tijd van het jaar ontstaan, lanceert Ceder in samenwerking met diverse social influencers de preventiecampagne #Moneywise. De campagne wilt een bewust uitgavenpatroon bevorderen tijdens de feestdagen om zo problematische schulden in een later stadium te voorkomen.

Dure cadeau’s, boodschappen voor het kerstdiner en een nieuwe outfit kunnen al snel honderden euro’s kosten. Ook bedrijven spelen middels marketing campagnes rondom de feestdagen in op de seizoensgebonden behoeften van consumenten.

“Wij merken dat mensen in deze periode veel meer geld uitgeven, soms meer dan er binnenkomt” stelt Ceder.

Diverse influencers waaronder Ouassima, Lexxxus, Jane Karto, Luca Gilliot, Brigitte Dollart en Guillaume Cederboom werken mee aan de campagne die zich met name richt op bewustwording en de preventie van schulden onder consumenten. “Erbij willen horen” of een levensstijl nastreven die op Instagram zichtbaar is, is volgens Ceder een groeiend probleem binnen de schuldenproblematiek. #Moneywise speelt echter in op de steeds belangrijker wordende rol van influencers binnen het koopgedrag van consumenten, door juist hen centraal te zetten in de preventiecampagne.

De campagne laat consumenten nieuwe kennis en inzichten opdoen waarmee zij zichzelf kunnen beschermen tegen potentiële financiële risico’s. “December is alleen een dure maand wanneer jij het duur maakt” aldus Ceder.



Eekhoorn gered van Orkaan Isaac kan niet Slapen zonder haar Teddybeer

‘Joker’ Sequel in de planning: Wat je helemaal kon Verwachten na 1 Miljard Omzet