in

Mannenspeeltje: de MV Agusta Dragster 800RR

In de autowereld heb je merken als Ferrari, Lamborghini en Pagani die de Italianen vertegenwoordigen, in de motorwereld staan zij met Ducati en MV Agusta aan de top. De Italianen produceren al jaren dikke motoren, waarvan de Serie Oro het absolute topmodel is. Wij presenteren het kleinere broertje: de MV Agusta Dragster 800RR.

De Dragster is uitgevoerd in zwart met gouden accenten. Meest in het oog springend is toch wel de uitlaat, waarbij drie dikke torentjes de benzine verwerken. De uitlaat is een van de kenmerken van MV Agusta, want een variant hiervan zien ook terug op de MV Agusta Brutale 1000RR.

Ook heel fraai zijn de spaakwielen. Het is in z’n geheel een schitterende naked bike, waarbij de korte achterkant weer wat weg heeft van een snelle cruiser. Wat een ding zeg, wahahauw…

Mannenblad FHM ging op pad met de motor en schreven hierover het volgende:

“Verrassend soepel rijden we weg. Gelijk wordt al duidelijk dat ‘ie over een heerlijk felle acceleratie beschikt, die al laag in de toeren zin heeft om te knallen. Het maximum koppel van 86 Newtonmeter is dan ook continu beschikbaar. We zitten op een 798 cc drie-in-lijn motor met dubbele injectoren. Goed voor een totaal vermogen van 140 pk. Echt meer dan genoeg om een frustrerende werkweek van je af te rijden. Damn, wat rijdt dit lekker. Soepel en solide, maar ook superfel en spannend. Het is een straatvechter in dure kleding. Een beetje als Edgar Davids in z’n beste dagen. Het is een heerlijke combinatie van eigenschappen dat MV Agusta in de Dragster 800RR heeft weten te verwerken. Je kan ‘m doortrekken richting 13.200 toeren per minuut, als de toerenbegrenzer ingrijpt. Het is echt een feest om op te rijden, zeker als je je sportoutfit hebt aangetrokken. Medeverantwoordelijk voor de fun is de heerlijke quickshifter en Smart Clutch System (SCS), waarmee je zonder de koppelingshevel te gebruiken kan op- en terugschakelen. Heel relaxed en vliegensvlug.”

M’n mond begint bijna te kwijlen van deze omschrijving..

Echter blijft het bij kwijlen en dagddromen, want de €22.889,- die je moet aftikken voor dit prachtige ding heb ik niet in een schoenendoos onder m’n bed, noch op mn bankrekening staan. Je kan overigens wel voor de Dragster Rosso gaan, die is er vanaf 15.000 euro. Dat is al stuk beter betaalbaar.

BRON: FHM



Juwelier sluit winkel en begraaft voorraad als schat voor iedereen om te ontdekken

Must see: Follow Me, een thriller in een bizarre escape room