in

G-Shock viert 30 jaar innovatie met G-Sessions (Stem en Win)

GSHOCK

G-Shock viert 30 jaar innovatie met G-Sessions, een zoektocht in Europa naar creatieve geesten die vanuit hun vakgebied, of dat nu muziek, art, sport of fashion is, samenkomen om THE SPIRIT OF ABSOLUTE TOUGHNESS OF G-SHOCK te verbeelden. De strijd vindt plaats tussen Milaan, Parijs, Barcelona, Amsterdam, St. Petersburg, Londen en Berlijn.

G-Shock verenigt de Nederlandse merken Ontfront, Filling Pieces, Ceizer en URBMATH om dit limited horloge te creëren. Op 28 november presenteren zij een handgemaakte zwart leren G-Shock, inclusief een speciale driehoekige verpakking in Berlijn. De couture-achtige G-Shock is van uurwerk tot horlogeband bekleed met leer en is vervaardigd in Nederland.

Wat alle deelnemende merken gemeen hebben is hun wens om te innoveren met de straatcultuur als uitgangspunt. De uitdaging voor deze Nederlandse samenwerking was om een high end G-Shock te creëren dat de identiteit van alle deelnemende merken weerspiegelt. De inspiratie voor dit unieke project is de zin ‘Times is rough and tough like leather’ uit het nummer C.R.E.A.M van rapper Raekwon (Wu Tang Clan). Ter versterking van het totale concept van het horloge is er een groot kunstwerk gemaakt, een piramidevormig object van zwart leer en drie meter hoog. Dit kunstwerk wordt getoond aan het publiek op 28 november 21:00 in de oude elektriciteitscentrale Craftwerk Berlin. Om dit bijzondere project af te ronden werd er een video gemaakt door Hesdy Lonwijk. Bekijk de video hieronder.


Deze samenwerking heeft een beperkte uitgave van 10 horloges. Als je dit horloge van het Nederlandse team in je bezit wil krijgen stem dan hier op dit concept. Het winnende horloge zal in 2014 in een zeer gelimiteerde oplage geproduceerd worden.

Bovendien kun je als je je aanmeldt kans maken om in Berlijn aanwezig te zijn om de 7 landenconcepten te zien, het feest mee te maken en de bekendmaking van het horloge dat in productie gaat. Aanmelden kan hier.