in

Eerste blik op de graphics van next-gen consoles zoals de PlayStation 5 en de volgende Xbox

FYI: Check ons elke dag voor het meest opmerkelijke nieuws & entertainment nieuws vanuit de hele wereld!

Na bijna zes jaar staan zowel Sony’s PlayStation 4 als Microsoft’s Xbox One op het punt om te worden vervangen. De PlayStation 5 en Xbox Project Scarlett worden naar verwachting in 2020 gelanceerd.

We weten al een beetje over beide, maar er is nog een grote detail dat we nog missen: hoe zien games eruit op next-gen gamingplatforms?

Dankzij een nieuwe demovideo van Square Enix, de uitgever van ‘Final Fantasy’, hebben we zojuist ons eerste voorproefje gekregen van wat we in 2020 kunnen verwachten – neem een kijkje:

De demo is specifiek bedoeld om te pronken met een nieuwe visuele techniek dat bekend staat als “ray tracing”, wat bedoeld is om natuurlijk licht nauwkeuriger te maken. Maar wat is ray tracing nou eigenlijk. Hieronder een korte uitleg.

“It essentially simulates the path of light traveling from a light source in a game, like a light bulb, fire, or the sun, more accurately than conventional video game lighting. The result is more realistic lighting, reflections, and shadows in a video game.”

Dus eenvoudig gezegd maakt ray tracing representaties van licht in games, of we het nu over schaduwen, reflecties, lichtbronnen of wat dan ook hebben, veel nauwkeuriger.

Ben al aan het sparen voor een 8K televisie…. how about them apples!!

Bron: Business Insider