in

De twee gouden bogen van het McDonalds logo zijn eigenlijk een paar tieten

Even een nieuwe weetje voor degenen die dit wellicht gemist hebben. De twee gouden bogen van het McDonalds logo zijn eigenlijk gewoon een paar tieten.

In 1960 huurde McDonald’s een ontwerper/psycholoog in om een nieuw logo te ontwerpen. Deze man overtuigde het bestuur ervan om de bogen in de vorm van borsten als nieuw logo aan te nemen. Het zou een ‘sublieme boodschap’ geven en doordat mensen aan borsten zouden denken, zal het sneller “aantrekkelijker” zijn en zouden ze eerder naar binnen gaan.

Je wordt dus gemanipuleerd waar je bijstaat. Veel bedrijven huren psychologen in om het gedrag van consumenten te beïnvloeden en om ze visueel te manipuleren. Zoals je aan de bovenstaande afbeelding kunt zien, ben je gewoon cola aan het zuigen uit een paar tetten… smfh.

Dus, denk jij aan een paar tetten als je het logo ziet? Laat het aan ons weten en @ iemand voor wat knowledge wat dit betreft.