in

Almo Nature – The Promise

Almo Nature is het eerste bedrijf in de wereld dat in maart 2000 voeding voor katten en honden volledig samengesteld heeft met natuurlijke ingrediënten, zonder toevoegingen of additieven.

Almo Nature voedsel is volledigt gericht op de behoeften van huisdieren met betrekking tot hun welzijn en gezondheid. Vandaag is Almo Nature het referentiepunt (in Europa) voor het Pet Wellness programma van Almore:

Almo Nature houd zich dus bezig met haar echte klanten en hun inzet is dus puur gericht op honden en katten.


Almo Nature richt zich niet op de eerste of beste plaats in de dierenvoer industrie. Respect en liefde voor dieren staat ten aller tijden voorop. Almo Nature is atijd bezig met innovatie en gebruikt zijn ervaring om de beste ingrediënten te selecteren voor zijn producten. Smaakversterkers of kunstmatige conserveringsmiddelen zijn uit den boze!

Almo Nature gaf een naam aan haar maatschappelijke betrokkenheid met het doel om het welzijn van huisdieren te bevorderen: Almore.
De Almore omvat alle waarden en de filosofie van Almo Nature en het is uitgegroeid tot een embleem.
Almore wil zijn ethische waarden communiceren via een echt project van solidariteit en bewustzijn.

We bieden hier een kijkje achter de schermen van The Promise, een korte film gerealiseerd voor Almo Nature door de Italiaanse Oscar-winnende regisseur Gabriele Salvatores.

De wolf is het boegbeeld van de communicatiecampagne van Almo Nature (het merk en het hondenvoer) tot de lente van 2015.

Deze korte film, naar een origineel idee van Almo Nature, brengt ons 22.000 jaar terug in de tijd, toen de mens met een belofte de alfawolven wist te overtuigen hun roedel te verlaten om met hen samen te leven en te werken.
De korte film wordt momenteel uitsluitend vertoond op verschillende internationale festivals en zal begin 2015 aan het publiek worden vertoond.
The Promise is één van drie films die door Almo Nature zijn geproduceerd om te wijzen op het belang en de noodzaak van een natuurlijke biodiversiteit in Italië, waaronder die van inheemse roofdieren.
Nu de wolf zijn imago als testimonial aan Almo Nature verleent, verwezenlijkt Almo Nature op haar beurt een reeks van concrete projecten, om de belofte van 22.000 jaar geleden in stand te houden.